Enter your search terms:
Sus
 

5 idei simple pentru un birou creativ

Este fantastic să lucrezi într-un spațiu ce ține cu tine, un spațiu confortabil, echilibrat, luminos, pe scurt, un spațiu în care te simți bine. Avem 5 idei, ce pot fi puse în practică foarte simplu și care schimbă instant “feeling-ul” încăperii, în bine, normal.

5 idei simple pentru readucerea creativității în biroul nostru

Sursa: https://img2.domino.com/

Înainte de a dezvălui cele 5 idei, am vrea să răspundem la întrebarea de ce. Pana nu demult, orele de muncă se desfășurau într-un spațiu rece, impersonal, de multe umplut cu obiecte rămase de la tot felul de proiecte. Nu era nicio legătură între aceste obiecte, nicio poveste, biroul semănând mai mult cu un depozit decât cu un spațiu în care domină creativitatea. 

În ultimele studii despre office design, am observat un shift important in abordarea desgn-ului de birouri spre partea umană a biroului, pe psihologia angajaților. Atenția este pe lifestyle-ul de la birou, mai exact pe nevoia de a te simți ca acasă când lucrezi, de a te misca relaxat, a unor zone în care să poți lucra schimbând poziția corpului, pe o canapea sau împreună cu un coleg.

Mai jos vă prezentăm 5 idei care ne ajută să rupem monotonia de a sta la un singur birou, astfel mărind creativitatea și capacitatea de problem solving, precum si cea de comunicare și relaționare.

 

     1. Flexibilitatea spațiului de lucru rupe rutina 

Zona de lounge cu mobilier diversificat

Zona de lounge cu mobilier diversificat permite un stil de lucrur relaxat si sparge rutina.
Sursa foto: https://officesnapshots.com

Creativitatea are un singur mare dusman, rutina. Există tot felul de metode prin care putem să rupem rutina și una dintre acestea este chiar design-ul interior. Spațiul de lucru de ieri nu trebuie să fie și cel de azi și în niciun caz cel de mâine. 

Colegii de birou, mai ales cei din birourile open space, își pot schimba locul. Nu mai exista conceptul de biroul meu si doar al meu. De asemenea, de ce să ne limităm la un singur birou? 

Putem lua în calcul standing desk-urile, care te ajută să îți schimbi poziția și să îți îndrepți coloana. Așa că, adio dureri de spate. Alături de acestea, putem adăuga și work cafe-uri, săli de silent working, lounge-uri cu loc de discuții informale sau one-on-one. Mai multe despre spațiile versatile de lucru într-un birou puteți citi și în articolul nostru de aici.

Ideea este simplă. În momentul în care nu aducem opțiuni și rămânem la clasicul birou negru cu un scaun incomod, nu facem altceva decât să încurajăm rutina și să închidem creativitatea într-o cutie. Așa că, schimbând locul din care vedem lumea, schimbăm perspectiva, și apare creativitatea

 

      2. Mobilierul colaborativ schimbă spațiul în functie de munca de moment 

Sursa: https://media.treehugger.com/

Mobilierul colaborativ își propune, după cum îi spune și numele, să colaboreze. Vorbim despre mobilierul reglabil pe înălțime și cel modular, ce este ușor de utilizat atunci când vin colegi în vizită. 

Mai mult decât atât, deoarece este modular și poate fi ușor de aranjat și atașat oricărui alt birou, comunicarea este încurajată. Având birouri prietenoase, este foarte simplu să îți cunoști mai bine colegii și echipele se încheagă mult mai repede. 

Mobilierul colaborativ mai atinge un nerv, ședințele. Dacă este ceva care să definească rutina de birou, atunci ședința interminabilă de luni sau vineri este acel lucru. Ca să putem schimba percepția noastră față de aceste ședințe, care sunt necesare, venim cu mobilier. Nu orice mobilier, bineînțeles. 

Banchete, pufuri pe care le poți muta pentru a crea un spațiu mai mare sau mai mic, mobilier non-formal, perfect pentru a schimba atmosfera serioasă ce apare într-o ședință. Creativitatea și comunicarea sunt la ordinea zilei, iar problem-solving-ul merge la capacitate maximă. 

Pana la urma, nu din creativitate și comunicare se nasc cele mai bune soluții, nu? Cu un mobilier potrivit, putem pune spațiul la lucru și să îl transformăm într-un membru de nădejde al echipei. 

 

      3. Pauzele creative măresc eficiența

Zona de relaxare si chicineta sunt separate cu ajutorul unor pereti de sticla, care confera o imagine luminoasa si deschisa a intregului spatiu.

Zona de relaxare si chicineta sunt separate cu ajutorul unor pereti de sticla, care confera o imagine luminoasa si deschisa a intregului spatiu.

Zicala, pauzele lungi și dese, cheia marilor succese, se pare că este adevarată. Și mai mult decât atât, este și dovedită științific. Creierul nostru are nevoie de pauze. Atunci când simțim că ne acaparează o stare de plictiseală, chiar oboseală, clar este nevoie de o pauză. 

Durata optimă a unei pauze? 15 min. Pauzele cresc creativitatea, sporesc atenția și concentrarea, pentru că îi oferim creierului nostru șansa de a se odihni, de a se deconecta de la stresul asociat cu locul de muncă. 

Creativitatea se naște, de cele mai multe ori, din creativitate. Astfel, putem crea spatii ce sunt 100% dedicate pauzelor, cum ar fi o cameră dedicată pauzelor, o cameră în care găsim jocuri Lego, perfect pentru stimularea creativității, ping-pong sau darts, o cameră perfect adaptată din punct de vedere al mobilierului pentru citit, relaxat și chiar meditat.

Poți vedea exemplul perfect de camera pentru jocuri în cadrul designului de birouri în proiectul nostru pentru birourile Sparktech, aici.

 

      4. Designul biofilic aduce natura în spațiul de lucru și creează o stare de bine.

Sursa: http://www.plantscaping.biz/

Trendul este de a aduce plante în birou, însă nu într-un mod haotic. Totul este gândit, plănuit, studiat. Nimic nu este făcut în grabă. Design-ul biofilic vorbește despre nevoia omului de a sta în preajma naturii. 

Omul are nevoie de mediul înconjurător, iar deseori construcțiile urbane împiedică omul să își satisfacă această nevoie. Oamenii care lucrează în birouri decorate în acest stil beneficiază de aer curat, nivelul de stres este mult mai scăzut, în timp ce productivitatea crește, iar motivația acestora este mult mai mare. 

Pentru a introduce acest design într-un spațiu de birouri, pentru a aduce clădiri la viața, trebuie să luam în calcul cateva aspecte. Lumina naturală, cu cât mai multă, cu atât mai bine, trebuie folosită la maximum. Aerul proaspăt este, de asemenea, foarte important, așa că sistemul de ventilație trebuie să funcționeze perfect. 

Este necesar să utilizăm, pe cât posibil, spațiul exterior, așa că dacă ai acces la terasă, asigură-te că anagajații tăi beneficiază la maximum de lucrul în aer liber. Gândește-te la culori ce pot stimula pozitiv omul, portocaliu, albastru deschis, alb, culori luminoase și încorporează-le în design-ul tău. Plantele pot schimba starea de spirit în orice birou, așa că de ce să nu profităm de acest trend minunat de verde? 

Mai multe despre beneficiile design-ului biofilic, cât și despre modalitățile prin care îl putem implementa în design-ul birourilor, puteti citi aici.

 

      5. Exprimarea identității companiei, dar și a echipei și a fiecarui om în parte, ajută la coeziunea echipei.

Design-ul pentru salile de conferinta ale birourilor Sparktech a fost inspirat din pattern-uri specifice pentru diverse tari ale lumii.

Design-ul pentru salile de conferinta ale birourilor Sparktech a fost inspirat din pattern-uri specifice pentru diverse tari ale lumii.

Fenomenul de corporație este unul de apartenență, un fenomen al tribului. Angajații tăi vor să aparțină unui grup și este bine să le fie amintit grupul din care fac parte. Tabla de scris, simpatică și copilaroasă, devine acum purtatoare de mesaje, împărțind cuvinte simpatice între membrii unei echipe. 

Un panou cu poze este binevenit deoarece readuce în atenție momente de bucurie, petrecute în interiorul tribului, corporației din care facem parte. Identitatea omului din corporație este foarte importantă. Așa că orice artificiu din lumea design-ului interior trebuie să fie și despre omul care lucrează acolo. 

Tabla de scris, panourile cu poze, campionatele de jocuri în camera dedicată acestei activități, floarea preferată care crește lângă birou, toate vorbesc despre oameni. Alege elemente de design interior care vorbesc despre oamenii din echipa și încorporează acele elemente în spațiul de birouri. 

 

The Big Question:

Merită să investim în spațiile de birouri? 

Studiile ne spun că suntem generația ce își petrece aproape 90% din viața în interior. Acesta îl impărțim între casă și birou. Biroul ne ocupă aproape 15.000 de zile, adică 41 de ani. 

În aceste zile, noi trebuie să fim creativi și productivi. Aici intervine design-ul interior cu micile lui artificii, transformând un spațiu rece și impersonal într-un bârlog al creativității și bunei dispoziții. 

 

Latest comments

Post a comment